2009

Happy New Year ! May 2009 bring everyone lots of happiness and good healt.
 
Regarding good healt . . . I made a new years promise/decision ! I decided to begin the new year by going to the indoor swimming pool twice a week. Monday and Friday mornings at 7:00 AM. I will swim for 30 – 45 minutes. When I told my family about my decision I could see disbelieve and suspicious in their faces !  So Friday 2nd was the first time to get up at 6:15. Hubby also got up at the same time. He looked out the window to check the temperature and told me it was – 13 C / 8 F. Brrrrrrr . . . I almost told him I will not go ! But no . . . I just could not give him the opportunity to tell me he knew I would not ! Well . . . hubby was kind enough to go out, start the car for me and scratch the ice from the windows. I am sooooo happy I made it to the swimming pool. It was absolutely great to swim and then relaxe my muscles in the Jacuzzi whirlpool. I am already looking forward to Monday morning Tongue out
 
Gott Nytt År ! Må det nya året komma med lycka och hälsa.
 
Beträffande nyår . . . Jag har inte gjort nyårslöften på många herrans år men gjorde faktiskt det denna gång. Jag bestämde mig för att efter många års uppehåll börja gå och simma. Detta meddelade jag glatt för familjen vid middagsbordet på nyåret. Ni skulle ha sett vilka tvivlande miner den kära gubben och sonen gjorde när jag sade att jag skall fara till simhallen två gånger i veckan till kl. 7:00 på morgonen. De sade inget men jag riktigt såg hur bägge tänkte att  . . . allt skall man höra innan öronen ramlar av en ! Fredag morgon den 2 ringde klockan 6:15. Gubben min steg också upp även om han normalt inte är så tidig av sig. Han kollade utetermometern och konstaterade att det är – 13 grader ! Oooh nej . . . för en sekund hann jag tänka att då så . . . då far jag inte . . . men nej . . . jag kunde inte ge gubbstrutten nöjet att med skadeglädje säga att: "det visste jag". Så jag packade vad jag behövde och som den snälla gubbe han är så gick han ut och startade bilen samt skrapade fönstrena. Guuuu så jag är glad att jag kom iväg. Det var helt underbart att simma. Jag simmade i ca 30 min. Sedan kopplade jag av i "terapibassängen" vilket gjorde gott för musklerna. Nu väntar jag redan ivrigt på måndag morgon med mina nyinköpta "simglasögon" Open-mouthed 
 
PS Vill bara nämna att både Quam och Canelo bägge nu, tack och lov, mår bra igen efter sina antibiotikakurer.  
Leave a Reply

