Biblioteket

Jag var på biblioteket på torsdag. Jag lånade 3 böcker. Är så van vid att man får ha böckerna i fyra veckor och blev verkligen förvånad att få ett mejl i dag med påminnelse om förfallodag om två dagar. Jag öppnade mejlet och jooo minsann . . . en av böckerna var en bestseller som man får ha bara en vecka. Va bra med en påminnelse.  Tänk så lätt att programmeras att skickas automatiskt ! Och nog är det behändigt att låna och returnera böckerna nuförtiden också. Tänk man bara väljer ut sina böcker, sätter sitt bibliotekskort i streckkodsläsaren, drar boken/böckerna över streckkodsläsaren och så är det klart. Inte för att nämna att hur lätt och snabbt det är att via nätet kolla vad det finns för böcker och beställa dem ! Otroligt ! Open-mouthed 
2 thoughts on “Biblioteket

  1. Alice

    Ja visst är det en speciell doft på biblioteket. Till och med på "vårt" bibliotek fast det är splitternytt. Ja jag har också alltid gillat bibliotek. När jag var "liten" bar jag hem tonnvis med böcker. Jag tror jag hann med att läsa i stort sett allt som fanns på de biblioteket då.

    Reply
  2. Lisa

    Bibliotek har alltid varit en favoritplats för mej! De har en speciell doft, inte sant? Att gå in i ett bibliotek är att gå in i ett äventyr.

    Reply

Leave a Reply

