Canelo

Förra veckan när jag krafsade Canelo så upptäckte jag något på hans öronsnibb som kändes som en jättefästing. Plockade fram pincetten och skulle just rycka loss den när jag försäkerhetsskull ännu tog en närmare titt. Kom till resultatet ett det nog inte är en fästing utan något annat. Så vi beställde tid till veterinären och var där i går. Han tyckte det var bäst att ta bort "otyget" med detsamma. Så Canelo fick en lugnande spruta och så opererades "otyget" bort. Veterinären sydde det med tre stygn och satte en compress på såret. Örat tejpades fast i huvudet på honom. Vi fick också med oss en plastkrage i fall att han skulle börja krafsa. Det gjorde han ju genast när han kvicknade till när den lugnande sprutans inverkan upphörde. På med plastkragen ! Håh-håh. Ganska jobbigt. Han skulle velat ha den bort. Han gick emot möbler och såg inte alls glad ut. Han hade den hela natten och han sov väldigt dåligt. Så jag sov naturligtvis lika dåligt. Jag tror han tyckte bl.a. att det var hett med den. Han ville ut och få frisk luft många gånger på natten. Varje gång fastande det fullt med snö på honom. Sedan hoppade upp i min säng och efter alla många turer ut och in så var mina sängkläder på morgonen genomvåta ! I dag bytte jag compress och för tillfället tog jag plastkragen av honom vilket han tyckte var skönt. Nu ligger han på sängen och tar igen sig efter den oroliga natten och snarkar högt och ljudligt. Tur är att det inte är något värre. I morgon behöver han inte mer vare sig krage eller sårcompress.
2 thoughts on “Canelo

  1. Pauliina

    Voi toista pientä. Pikaista paranemista ja pitkiä hermoja moisen inhottavan kauluksen kanssa!
     
    t. Pauliina & Jami

    Reply

Leave a Reply

