Arbetspensionskort

Si så där ja ! I dag fick jag på posten mitt artbetspensionskort så nu kan jag
från den första mars faktiskt officielt bekräfta att jag verkligen är pensionär.
Ja om det nu så skulle behövas för vid detta laget syns det välan ändå kan jag
tro. Jag har annars redan sedan ett tag märkt att betjäningen i affärer och så
har ändrat sig så till vida att man inte mera duar mig utan nuförtiden niar mig
och kallar mig för fru. I början kunde jag inte låta bli att undra hur i all
sin dar det kom sig. Den kära gubben påstod att det nog är för att jag inte
precis är någon ungdom längre ! ! !  Haahh
sade jag förvånat. Det kan dom väl inte se på mig. Men tydligen ser andra på
mig med andra ögon än jag själv
.

Det blir nog lite mer pensionssnack den närmaste tiden framöver tills jag blivit varm i kläderna och kommit fram till nya rutiner.

Leave a Reply

