Hemma igen

Hälsningar från Köpenhamn och Klippan. "Kusin" Britt och jag träffades på huvudstationen i Köpenhamn. Vädret var torrt och fint om än jämngrått. Tänk jag hade inte strollat på Ströget, Nyhavn eller Tivoli sen sommaren 1969 !  Att nu gå där  i juletid var härligt. Vidare hade Britt varit där nyligen så hon visste exakt var man skulle gå. Efter att ha gått hela dagen åkte vi på kvällen tåg till Klippan där hennes man med söta hunden Kindie var och mötte oss kl. 22:08. Som alltid hos dem blev jag så väl omhändertagen så jag kände mig som en drottning. Vi hann med mycket under de dagar jag var där. Vi besökte Klippans Yllefabrik, Sånnagården, hälsade på hos sonen med sambo och gick på loppis. På Yllefabriken och Sånnagården köpte jag lite julpynt. Britt’s son bor jätte idylliskt och praktiskt med tanke på att de har fyra stora härliga hundar. Loppiset var det mycket att undersöka. Minsann hittade jag en liten 0,5 L tillbringare som jag blev förtjust i som visade sig vara en äkta Arabia. Enkel; vit med ljusblå rand men väldigt söt. På söndag eftermiddag var det redan daxs att åka hem. Den kära Britt körde mig till Hälsingborg till Hälsningörefärjan. Sedan var det bara att stiga på tåget till Kastrup.
På Sjöskog var Leif och Canelo och mötte. Canelo blev vild och galen av glädje när jag kom  . . . och det blev jag också . . . hade saknat honom. Min kära man hade glömt var han hade parkerat bilen så det tog oss ett bra tag att hitta den. Efter att gått både härs och tvärs och hit och dit och runt och runt fann vi bilen  . . . ja just precis nästan där vi börjat Open-mouthed
Leave a Reply

