Back To Work

Today I have to go back to work after my 26 day vacation. It was nice but I wish I had had 26 days more. Well anyway . . . I will still be able to enjoy many nice summerdays as I’m working just 3 days a week. 
 
Sommaren är kort som Tomas Ledin sjunger. Jag ändrar det till ‘Semestern den är kort’ nämligen när den började för 26 dagar sedan så kändes det som om jag skulle ha haft ALL tid i världen. Visst har jag (vi) hunnit med en hel del och det har varit underbart men nog känns det nu som om den var för kort. Tiden gick sååå fort. Men egentligen skulle jag nog inte klaga alls eftersom jag jobbar endast tre dagar i veckan
 
Miten vinhaa vauhtia 26 päivä loma sujuikaan. Kyllä toiset 26 päivää olisi mennyt vielä ihan kepeesti. Mutta . . . kesää rittää vielä ja olenhan minä vain 3 päivää viikossa töissä  
 
 
Was browsing through my pictures from the summer 2001 taken with my first DC. I like this one even if the quality is not as good as you can get with the now a days DC:s.
 
Tittade igår på mina första digifoton från sommaren 2001 tagna med min första digikamera. Kvaliteten är inte riktigt den samma som med den kamera ja har nu men visst var jag lika entusiastik även då. Denna bild tycker jag om fast den inte är så bra . . .  
 
Katselin eilen ensimmäisiä digikuviani otettu kesällä 2001. Kamerat ovat kehittyneet todella paljon siitä mutta kuvasin silloisellakin kameralla vähintään yhtä suurella innolla. Yllä oleva lumpeenkukka on yksi lempparikuivistani vaikkakin terävyys on hieman heikohko.
2 thoughts on “Back To Work

  1. Pauliina

    työniloa! täällä sitä raadetaan myös hämeenlinnassa =). onneksi sää on vähän sateinen, niin ei ota yhtä paljon päähän istua koneen ääressä!

    Reply

Leave a Reply

