En trevlig dag med snopet slut

Steve och Leif hade redan länge planerat att åka till Hyvinge på en utställning för gamla traktorer. Jag bestämde mig för att med Canelo åka med. Steve hade också länge pratat om att vi inte ännu har bjudit honom på kaffe i husbilen så ville vi överraska honom med att passa på och göra det nu. Så glad jag blev att Steves fru, Rosa, också kom med. Steve körde. Leif och Steve pratade om sitt. Rosa och jag babblade på om vårt. Väl framme i Hyvinge ville Steve genast gå på kaffe till vilket vi stolta och glada upplyste honom om att vi faktiskt skall bjuda dem på kaffe i husbilen. Vi har med oss ALLT som behövs. Plötsligt när jag gick där slog det mig att vi har allt som behövs utom en kastrull att koka vatten i ! ! Oooo va genant ! Det var bara att erkänna att en släng av dementin gjort sig påmind. Vi köpte i stället kaffe och bulla på ort och plats som vi bjöd på. Naturligtvis tog jag igen en massa bilder av vilka några följer:

Steve och Leif beundrade traktorerna och då närmast denna gråa model som Steve har en egen av.

Ja och förståss motorcyklarna som bägge går och drömmer om att skaffa fler av.

Här kommer sedan några av mina favoriter. Tåget var sött och man riktigt kunde se hur barnena njöt av turen.

Vidare gillade jag denna fina brandbil.

Vilke söööööt liten "docka" ! Ja många hade också kläder från gamla tider.

Men denna lilla flicka i den gamla kärran var helt förtjusande.

Den glada korvförsäljaren höll minsann på att skrämma slag på mig med sitt glada grin och sina svartmålade tänder. Men Canelo hade tur . . . en korv "trillade" på marken och han fick den.

Så gav vi oss då iväg hem. Steve vid ratten igen. Och då händer det ! ! ! PUNKTERING ! ! ! Naturligtvis befann vi oss nu också på motorvägen. Denna gång var det vänstra bakhjulet. Vilken tur att det inte var jag som körde. Jag kunde se att Steve fick kämpa hårt, hårdare än jag behövde då högra hjulet gick, för att få stopp på bilen och parkerad vi vägkanten. Bytet av däcket gick rekordsnabbt denna gång då de var två man. Steve jobbade . . . och Leif . . . ja . . . vad annat . . . han pratade.

Man får väl förmoda att däckena är lika gamla som husbilden och redan genom ruttna.
Nu vill jag inte åka innan framhjulena är bytta !

Rosa plockade under tiden, medan gubbarna bytte däcket, en vacker bukett med doftande klöver till mig eftersom det faktisk är "Alice" i dag.

Vi tyckte bägge att den var vacker som en brudbukett.

Jaha . . . här är jag med blommorna.

Trots missödet med hjulet så tyckte jag att det var en lyckad utfärd ! Slutet väl, allt väl

2 thoughts on “En trevlig dag med snopet slut

  1. Pauliina

    Iloiset nimipäiväonnittelut meiltä molemmilta!!!!!
    Jami tuli ihan kateudesta vihreäksi kun kuuli, kuinka hyvä tuuri Canelolla oli käynyt makkaramyyjän
    luona =))).
     

    Reply

Leave a Reply

